Ruilen & retourneren

Ruilen & Retourneren

Voldoet het product niet aan uw verwachtingen? Wij helpen u graag verder. Retourneren is heel eenvoudig bij Profipack Verpakkingsmaterialen. De wet is voor particulieren anders dan zakelijke klanten en bedrijven. Kijk daarom goed welke voorwaarden voor u van toepassing zijn.

Particulieren klanten

Als u heeft besteld als particulier valt u onder het consumentenrecht. Zo heeft u het recht om uw bestelling te annuleren. Dit kunt u na het plaatsen van uw bestelling schriftelijk, per e-mail of op een andere ondubbelzinnige wijze doen. Zodra u het product heeft ontvangen vervalt het recht op annuleren. Echter heeft u vervolgens 14 werkdagen na ontvangst van uw bestelling het recht om zonder reden de overeenkomst te herroepen. Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, meldt dit dan binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Profipack Verpakkingsmaterialen B.V.. Vervolgens heeft u na uw herroepingstermijn nog 14 werkdagen om de producten retour te sturen. Retourformulieren die niet binnen 14 werkdagen na de uiterlijke herroepingsdatum zijn verzonden worden niet in behandeling genomen.

Wilt u het product retour sturen? Dan dient u de producten zonder schade te versturen naar onderstaand adres. Om het retourproces te versnellen vragen we u om het retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen, maar dit is niet verplicht. 

Profipack Verpakkingsmaterialen B.V
Waardsedijk oost 8
3417 XJ te Montfoort
Nederland

Voorwaarden retourneren

Producten welke retour worden gestuurd moeten aan onderstaande voorwaarden voldoen. Is dit niet het geval? Dan hebben wij het recht om een waardevermindering te rekenen.

  • Producten welke retour worden gestuurd moeten onbeschadigd en compleet zijn.
  • De producten dienen in de originele verpakking retour gezonden te worden.
  • Producten moeten in een geschikte (om)verpakking retour gestuurd worden.

Retour kosten

De rechtstreekse kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. De verzendkosten zijn: 

  • Pakket tot 120 x 50 x 45cm
         NL = € 4,95   BE € 7,50
  • Groter pakket
         NL = € 9,95  BE = € 14,50
  • Pallet kosten
         NL= € 39,50  BE = 52,50 

Indien wij een fout hebben gemaakt dan zullen wij uiteraard de verzendkosten voor onze rekening nemen. Indien u niet in de mogelijkheid bent om dit terug te sturen kunnen wij dit voor u verzorgen. De kosten hiervoor zullen we dan met u verrekenen.

Retour afhandeling

Bij de retourzending dient u het verzendnummer van de vervoerder te noteren en de bijbehorende postcode door te geven, zodat de zending gevolgd kan worden. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen zullen wij deze binnen 3 werkdagen in behandeling nemen.

Terugbetaling

Indien u heeft gekozen voor het terugstorten van uw geld dan wordt dit overgemaakt naar het rekeningnummer waarmee de order is betaald. Het geld wordt binnen 8 werkdagen overgemaakt op uw rekening.

Ruilen

indien u heeft gekozen voor het ruilen van producten dan worden de betreffende producten z.s.m. naar u opgestuurd.

Maatwerk, bedrukkingen, of confectie producten

Wij accepteren alleen standaard producten en voorraadartikelen. U kunt maatwerk-, bedrukte- of confectie producten niet retour zenden. Deze producten zijn volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Bent u toch niet tevreden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zakelijke klanten / bedrijven

Heeft u als zakelijke klant of bedrijf een bestelling geplaatst dan bent u verplicht de bestelde producten af te nemen zodra de bestelling is ontvangen. Wel heeft u het recht om uw bestelling te annuleren tot het moment van verzending.

Heeft u een verkeerd product besteld? Download het retour formulier, vermeld welke producten verkeerd zijn besteld en welke artikelen u graag wilt hebben. Wij zullen dan zorgdragen voor de juiste levering. 

Tip

Zodra u een bestelling heeft ontvangen vragen wij u het volgende goed te checken:

  • zijn de juiste artikelen geleverd?
  • Is het juiste aantal geleverd?
  • zijn de producten in goede staat ontvangen?

Is dit niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice.